Hur tänker ni?



Äntligen fått upp arslet ur soffan och satte mig nu vid datorn.  Låg och kollade på inför eurovision 2009 och fastna för ett bra bidrag och det var azerbadjans bidrag.
Med Aysel och arash låter heter always och väldigt  bra rytm på låten.

Men vissa bidrag är väldivt bra så det kan nog bli otippat i år kanske. Norge ligger ju bäst till enligt gäst juryn och tror Norge kan ha en bra chans. I så fall är det ett nordiskt bidrag som vinner lite häftigt.

Klicka här så kan lyssna på låten via youtube.

.............

Mobbning

Såg ett avsnitt av dr phil idag som gjorde mig så arg och ledsen. Det handla om mobbning bland unga och man fick höra både mobbare å offer. Det gjorde ont inuti mig och jag var så förbannad!

Hur fan kan man ge sig på någon annan som inte har chansen att försvara sig? Hur fan tänker ni som mobbar andra?
Gör det så ont inuti er att nå måste ge er på någon oskyldig?

Det gör ont och man blir så förbannad när offer berättar att  de knuffas,misshandlas,sprids falska rykten,bli kallade vid namn,slagna osv för att de råkar inte vara som andra.  Man blir rädd när man hör om dessa offer och vad de går igenom dagligen av total förnedring. Kanske även åratal av mobbning.Bara för att någon patetisk loser ska en glädje stund att förnedra offentligt och visa hur jävla cool man är.

Visst jag kan säga att jag är ingen ängel själv när man var liten men idag så skulle jag bara vilja slå till mig. Säga till mig själv 'vad fan håller du på?  Den har väl inte gjort dej nåt? 
När man ser andra  råka ut för det så vaknar man själv upp och undrar vad som håller på att hända.

I en del fall så slutar mobbningen med självmord och de är för dessa offer som man vill gråta. Dessa unga och begåvade med sin framtid framför  som rycks bort alltför tidigt.  Kan ni som mobbar då redan se att detta  är sk mord, sakta tar man ifrån en männsika livet  och sen dödar den inifrån.  Mobbbnings offren orkar inte mer och väljer att ta sina liv, känns så sorgligt att är så.  Är mobbarna nöjda då?  När en människa försvinner för gott?

Sen finns det dom som väljer att ta med sig ett vapen in i sin skola och bara börja skjuta. Se på alla dessa dödskjutningar som sker världen om. Där någon väljer att skjuta ihjäl andra  och sen sedan sig själv. Är det då vi vaknar upp och kliar oss i huvudet med frågan varför?

Det bästa vore om kunde börja på varje skola runt om i världen och motverka mobbningen. Men då måste alla vakna och inse vad som kommer att ske. Sluta blunda och bara gå förbi som det  inte berör dig. Det är ju inte dig dom slår men det du är lika skyldig.  Nej vakna upp och vakna ur blindas  dvala.  Om vi alla  motverkar och förbättrar så kan vi ge framtidens barn en bättre spelplan.  Där dödskjutningar och självmord pga mobbning  är dock ett minne blott att det  även ens existerat.
Eller vad tycker ni?  Hur tänker ni? Berör det dig?  
 )Se hela bilden


Börja reagera!

Kommentarer
Postat av: Viks

Ja den är också väldigt bra men den ahr blivit så uttjatad på krogen den senaste tiden :P hehe

2009-05-12 @ 20:47:42
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Postat av: Victoria

Förresten, tack för det du skrev om mina bilder! :D jag missade det förut, hehe sorry :P

2009-05-12 @ 20:53:42
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Postat av: Petro och Jossan

Hejhej! kolla gärna in våran blogg och ställ en fråga i våran frågestund:)

2009-05-12 @ 20:55:48
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: Petro och Jossan

Hejhej! kolla gärna in våran blogg och ställ en fråga i våran frågestund:)

2009-05-12 @ 20:55:50
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: Carro - Adams mamma

Åh vilken skön tid att jobba :)



Köpte två par mockasiner till Adam & en bok!

2009-05-14 @ 19:44:18
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0