Värdet i en relation




När man blir kär pirrar det i hela kroppen och man är så nykär ett tag. Sen kommer vardagen och säger godag och knökar sig in.
Märker man när ens när vardagen kommer in och man glider bara med i det man gör.  I början av ett förhållandet så lär man känna varandra och man känner efter hur den respektive pojk/flickvännen är och beter sig.
Allting är oftast så bra också,finns inga fel eller brister på ens partner,til att börja med. Sen dyker vissa saker upp och man undrar hur det hänger ihop? Försöker man göra något åt det?

Hur länge är man nykär då?  Svårt att säga men det nog från person til person och varierar rätt mycket. Om man ser till själv så var det nykärt de först 2 veckorna och sen kom vardagen.  Tyckte att detta kändes bra för mig,annrs känns det så konstigt att allt ska vara så mysigt jämt. 

Tyvär så är jag nog den enkla sorten som inte vill ha så mycket gos och mys utan bara tycker det är mysigt när man kan sitta på varsin kant av soffan. Detta kanske låter konstigt men sån är jag,kan inte hjälpas  tyvär.  Lite kroppskontakt är ju aldrig fel men jag uppskattar det lilla min partner gör för mig.   Tex bara spontant komma och pussa på mig under tiden han mekar eller bara en fin kommentar som ' Vad fin du är'  sånt gillar jag starkt.    Sen klart de är nice att ligga och mysa i soffan till någon bra fillm men inte för ofta.

Så vårda ett förhållande som en fin ros som ska slå ut så kommer den finnas där lång tid

Kommentarer
Postat av: Maliiin

Tjo!! Jo med mej är de bara bra :) Själv då?

Ja vad har jag gjort idag, jag har varit en sväng hemma hos mor o far i Götene, och sen kom Danne. Haha! Han träffa svärföräldrarna första gången!! :D

Din dag då? Jobbat? Pussat Gustav? ;)

Kram

2009-07-15 @ 22:58:35
URL: http://lunsan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0